pondelok 29. septembra 2014

Levanduľovo-tangerinkové mydlo s ricínovým olejom

Od svojho prvého mydla som už aj trochu nakupovala (chichi), takže moje druhé mydlo bolo ako "ozajstné." Nenastal ani žiadny zádrhel, žiadne prekvapenie. A to ma práve osmelilo a za tretie mydlo som si vybrala (vraj) jedno z najťažších mydiel...no veď uvidíte neskôr. Zatiaľ len recept a zopár poznámok k levaduľovo-tangerinkovému mydlu.

Dovolila som si aj svoj prvý malý experiment. A síce som ako vodu na rozpustenie lúhu som použila levanduľový čaj. To mydlo zafarbilo trochu do takej hnedo-šedej farby. Levanduľu bolo cítiť aj cez smrad lúhu (nieže by som to nejak intenzívne ovoniavala a nakláňala sa nad to - ani vy to nerobte!). Ale použila som aj levanduľový esenciálny olej, takže neviem povedať, ako dlho by vôna zo samotného výluhu vydržala v mydle. Recept som opäť zobrala od Evik - modernej alchymistky.


Levaduľovo-tangerinkové mydlo s ricínovým olejom

300g palmového oleja
300g kokosového oleja
300g olivového oleja Pomace
100g ricínového oleja

136g NaOH (5% pretučnenie)
389g destilovaná voda
Pretučnenie: 5%
V stope:
10 ml levanduľového esenciálneho oleja
10ml tangerinkového esenciálneho oleja
1 čajová lyžička Solamylu




Výsledok:
Vyšlo mi 20 kusov mydla, každé vážilo asi 60-65g. Ph mydla bolo niečo medzi 8 a 9 (po 5 dňoch). Mydlo veľmi pekne penilo. A bolo jemné k pokožke.
Nabudúce by som dala asi o tretinu menej esenciálnych olejov na toto množstvo olejov, ale to je len otázka vkusu. Vôňa vydržala veľmi dlho a bola stále veľmi silná (robila som ho v septembri a minulo sa v januári). A keď schlo v krabici pod gaučom, voňala celá obývačka :-)

Obrázky pôvodného mydla sa nezachovali a odvtedy som tento recept už trochu prerobila. O tom ale neskôr. Ešte dlhujem môj príbeh s vraj najťažším mydlom vôbec...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára